چه مقدار مجازیم که زعفران مصرف کنیم؟

چه مقدار مجازیم که زعفران مصرف کنیم؟

مصرف سه گرم زعفران را در ماه برای هر فرد مناسب است و استفاده بیش از پنج گرم زعفران در یک وعده غذایی‌، عوارضی همچون سرگیجه، کاهش تعداد ضربان قلب و احساس تهوع در پی دارد.
مصرف بیش‌ازحد زعفران باعث کاهش فشارخون و رقیق شدن بیش‌ازحد خون می‌شود که ممکن است عوارضی مثل خونریزی بینی و یا رحمی را در بانوان به همراه داشته باشد. مصرف بیش‌ازحد زعفران به دلایلی که ذکر شد برای خانم‌های باردار توصیه نمی‌شود و ممکن است به سقط‌جنین در ماه‌های اول حاملگی منجر شود. هم‌چنین مصرف بی‌رویه زعفران باعث استفراغ، کاهش ضربان قلب، خون‌ریزی از بینی، خون‌ریزی از پلک ها و لب و موجب سرگیجه، بی‌حالی، زردی پوست و تغییر رنگ پوست و عوارض خطرناک دیگر مانند تحریکات شدید ماهیچه‌های صاف و حتی می‌تواند منجر به مرگ شود. خوردن زیاد زعفران برای کلیه‌ها مضر است. اشتها را کم می‌کند و ایجاد سردرد می‌کند و باعث اختلال حواس می‌شود. مصرف بیش‌ازحد زعفران در دوران قاعدگی، میزان اضطراب را افزایش می‌دهد. به علت دارا بودن طبیعت گرم زعفران ممکن است منجر به اسهال، از دست دادن آب بدن و ترشح خون از طریق ادرار شود.
از آنجا که بازار زعفران همیشه داغ بوده و هست لذا خرید آن نیاز به شناسایی زعفران اصل از غیر اصل دارد که ما در مقاله‌ای جداگانه به شما راه‌های شناسایی آن را آموزش خواهیم داد.

برچسب ها :